Jdi na obsah Jdi na menu
 


LUDĚK BUKAČ - SPOLEČNÉ PODNĚTY K ZAMÝŠLENÍ SE DO HLOUBKY

28. 3. 2014

Dobrý den, ahoj,

zde je jeden starší velmi zajímavý rozhovor. 

 

ODKAZ:

http://www.ceskatelevize.cz/ct4/hokej/173514-nejsme-konkurenceschopni-rika-o-mladeznickem-hokeji-prerost/

 

Až toto video zhlédnete,

tak bychom Vás chtěli požádat o krátké heslovité výtažky, fráze nebo úryvky, je jedno jak to nazveme, které Vás zaujali.

V ideálním případě ještě položit otázku bez vyřčené odpovědi.

 

Např:

1) ... první 1/2 = výchova prožitkem, radost, uspokojení, seberalizace vedení k samostatnosti....

otázka - chceme to takto - společně ?

2) ....proplouváme talentem.....

otázka - ANO nebo NE ?

 

Děkujeme 

 

S pozdravem

trenéři U10 / JF 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Hra

(Kaderavek, 28. 3. 2014 20:46)

Vezmu to zeširoka.

Prožitek a výkonnostní trénink jsou dvě strany téže mince. Pozná to každý, kdo vidí, jak nezdolatelné jsou děti v činnostech, které je baví a jak obtížné je donutit je k nezáživným činnostem. Většina z nás to pozná i na sobě. Osobně, s každým dalším dítětem slevuji stále více ze svých představ a přiznávám dítěti více spontánnosti. Podstatné je umět vytvořit podmínky pro hru dítěte a potom už je nechat hrát spolu a samozřejmě dohlížet, aby hra nepřekročila hranice.

Zrovna dnes jsem Kryštofovi vysvětloval, jak moc se podobá naše snaha uspět v životě té snaze uspět ve sportu. Jak moc je důležité umět spolupracovat, ale zaměřit se především na svůj výkon a jak důležité je cítit z toho co dělám radost (a v těch výchovných ingrediencích je vše, prožitek, disciplína, samostatnost, odpovědnost, schopnost poznat kdy ulevit a kdy přitlačit).

Vrcholový a mládežnický sport jsou spojené nádoby, stejně jako je výchova dítěte a jeho život, jedno je vzorem, resp. přípravou pro druhé. A myslím si, že k tomu musí každý člověk, ať už jako rodič nebo trenér dospět zkušenostmi. Není v tom nic umělého, speciální odbornost už je jen vršek pyramidy, nadstavba nad solidní základnou. Za mne, vraťme se k přirozenosti, nevymýšlejme novoty jen pro to, že nám ty přirozené věci přijdou tak obyčejné. Děti dnes nejsou jiné než jsme byli my, to
my vidíme jsme jiní, my vidíme a vysvětlujeme a opisujeme vše zbytečně složitě.

Hezkou noc.

Otázky bez odpovědí

(Fikes, 28. 3. 2014 15:47)

1) ... první 1/2 = výchova prožitkem, radost, uspokojení, seberalizace vedení k samostatnosti....
otázka - chceme to takto - společně ?

2) ....proplouváme talentem.....
otázka - ANO nebo NE ?